قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

بچه هاے کوچک با دست و پایشان بازی مے کنند
ولے دلشان مرتــّب است
و همراهشان است .

اما بزرگ ها دست و پایشان خیلے منظّــم است
ولے دلشان بازے مے کند
و همراهشان نیست .

حاج محمد اسماعیل دولابی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۰
آذر


سلام بر شما جانبازان دفاع مقدس از انقلاب اسلامی؛

جانبازی، ایثار جاری و مداوم جانباز از لحظه ی شروع جانبازی برای اعتلای "کلمه الله" تا پیوستن به ملکوت اعلای جانباز است.


                                     


شهادت فتح قله ایثار توسط شهید است و درک فیض نعمتِ خوب مردن توسط شهیدان. جانبازان از نعمتِ خوب مردن از لحظه­ ی شروع جانبازی محروم شدند و ماندند تا بر فراموش شدن آرمان شهیدان و تا بر بی رونق شدن عبور و مرور از دروازه­ ی شهادت که درهای آن برای همیشه بازِ باز است، خونِ دل بخورند. تا به قول شهید بهشتی که می فرمود: خون دادن برای انقلاب ساده است ولی خونِ دل خوردن سخت است؛ با خونِ دل خوردن خود به جامعه نشان دهند که روحشان جانبازتر از جسمشان شده است.

                      

                  

                               

                               

                    


و با قامتِ برافراشته ایثارِ ناشی از جانبازی به همگان بگویند و می گویند:

ما به جای اینکه شاهد بی توجهیِ صدر و ذیل جامعه به ارزش های والای اسلامی و انسانی که توسط پیامبر رحمت معرفی و توسط اولیای عزت منتشر شد، آرزو می کنیم، شاهد "ذلت شیطان و شیطانیان و عزتِ مومنین و پیروزی حق بر باطل باشیم." ان شاالله...

جانبازانِ عزیز، سلام بر شما، سلام بر آرزوی شما و سلام بر خونِ دلهایی که خوردید و می­خورید...




ما هم آرزو می کینم به خیلِ شمایان ملحق شویم... ما را دعا کنید.


  • مهدی دوست محمدیان
۱۶
آذر

         اعجاز کار اغلبِ اوقات زینب است              ادارک  لنگِ  حل  سوالاتِ  زینب  است

         تنها نه ما، ولیِ خدا ماتِ زینب است            تسخیرِ شام و کوفه، فتوحات زینب است


در حالی که یزیدیان با آتش زدن خیمه اهل بیت امام حسین (ع)، زیر سم اسبان قرار دادن پیکر شهدای دشت نینوا برای پنهان کردن بی رحمی های خود بر اهل بیت پیامبر(ص) تلاش می کردند، حضرت زینب (س) با صبر و پایداری بر شهادت براداران و نزدیکان خود با شجاعت و تدبیر واقعیت های قیام عاشورا را برای مردم شرح داد تا زمینه شکست واقعی یزید فراهم شود .

پس از روشنگری های این بانوی بزرگوار قیام های مختلفی از سوی شیعیان در حمایت از خاندان عصمت و طهارت رخ داد که نتیجه این قیام ها جهانی شدن مکتب امام حسین (ع) تا همیشه تاریخ است.


یکی از مداحان زاهد و عابد تبریز به نام ملاسلطان علی، به زیارت حضرت صاحب(عج) نائل آمد. از حضرتشان پرسید: این قولی که از شما نقل میکنند مبنی بر اینکه:"اگر اشک چشمم تمام شود، خون گریه میکنم"، صحیح است؟ حضرت فرمودند: بله، درست است.
-
آیا برای مصیبت ارباً اربا شدن عمویتان حضرت علی اکبر (ع) است که شما خون گریه میکنید؟
-
اگر عمویم علی اکبر (ع) هم بود، خود خون گریه میکرد.
-
آیا برای مصیبت علقمه و عمویتان حضرت ابالفضل العباس (ع) است؟
-
اگر عمویم عباس (ع) هم بود خون گریه میکرد.
-
آیا برای مصیبت جدتان حضرت سید الشهدا (ع) و گودی قتلگاه است؟
-
اگر جدم هم بود، خون گریه میکرد.
-
پس این کدام مصیبت است که شما برایش خون گریه میکنید؟
-
حضرت فرمودند: اسارت عمه جانم زینب (سلام الله علیها...)


                            


زینب کجا و خنده ی اشرار یا حسین
زینب کجا و کوچه و بازار یا حسین
زینب کجا و مجلس اغیار یا حسین
زینب کجا و این همه آزار یا حسین
زینب کجا و طشت و سر یار یا حسین
در پنجه های بغض گرفتار زینب است

************************************

آجرک الله یا صاحب الزمان...

************************************

بی ربط:

ما دانشجوهای واقعی وقتی چیزی نمی فهمیم از بغل دستی می پرسیم: تو چیزی می فهمی؟! اونم میگه نه! و ما به خود می بالیم و خوشحال از اینکه تنها نیستیم و همگی نمی فهمیم!!! :-) تازه روزمون هم مبارک....

  • مهدی دوست محمدیان
۱۲
آذر


سلام

نکته 1: نقل است که شهید مطهری میرن پیش آقای مرحوم حداد (شاگرد مرحوم آیت الله قاضی) بهشون می گن من موقع نماز سعی می کنم به ترجمه توجه کنم. مرحوم حداد می فرمایند پس تو کی نماز می خونی!!!

من اوایل نمی دونستم که باید توی نماز به چی فکرکنم. رفتم از معلم مدرسمون پرسیدم گفت خوب باید به معنی اش توجه کنی دیگه !!! (راستش خیلی بدیهی گفت )من هم رفتم سراغ حفظ معنی نماز ... بعدش سعی کردم تو نمازام به معنی اش توجه کنم و با خودم فکر می­کردم دیگه حله!!!

ولی بعد طوری شد که شدم مثل متن پایین ...!!!

- چاهار رکعت نماز ظهر می خوانم بر من واجب برای رضای خدا قربه الی الله. الله اکبر

- {سعی کن این دفه دیگه با حضور قلب بخونی} بسم الله الرٌحمن الرٌحیم. {درست تلفظ کن} الحمد لللٌه رب العالمین. {با معنی، حضور قلبم بیشتر می شه} الرحمن الرحیم. {که بخشنده و مهربان است}. مالک یوم الدین {مالک روز جزاست}

- {آخرسر من نفهمیدم این مالک روز جزاست یعنی چی. یادم باشه برم از یکی بپرسم. این کتابای بینش مسخره هم که هیچی بهمون یاد ندادن. بیشتر از دین زده مون کردن. نچ. حواسم پرت شدا} الله صمد. {خدا بی نیاز است}. لم یلد ولم یولد.

- و لم یکن له کفواً احد. {هیچ کس مثل او نیست}‌{وااااای، یادم رفت کتابای کتاب خونه رو بدم  . امروز چندمه؟ خاک توو سرم. باید پنج روز پیش می دادم. چی بگم حالا به مسئول کتابخونه؟؟} سبحان ربی الاعلی و به حمده. الله اکبر. به حول للله و قوه ....

- {پدرام رو بگو. بچه پر رو زنگ زده به علی گفته بیشترِ پروژه رو اون انجام داده. اصلاً خوشم نمی یاد از این خود شیرین بازی ها.} ایاک نعبد و ایاک نستعین. {چقد دلم برا فوتبال های آخر هفته تنگ شده. آخر نفهمیدیم توپ خریدن یا با همون توپ داغونه دارن بازی می کنن.} و الضااااااااااااااااااااااللییین.


                                                 

- بسم الله الرحمن الرحیم. قل هو الله احد. {این برنامه خنده بازار خیلی دیگه داره مسخره می شه، هرکی دمه دستشون می رسه دیگه مسخره می کنن! نمی دونم ازشون اجازه هم می گیرن یا نه. اگه اجازه نگیرن که خیلی ضایعست، صدا و سیما چی جوری بهشون اجازه پخش میده!!آخ آخ آخ، اون دو ملیون رو که از حمید قرض گرفتم کی پس بدم؟!هر ماه هم که حقوق می گیرم به 5 روز نکشیده حسابم خالی میشه نمیتونم اصلا پس انداز کنم این قرضمو بدم! ایشالله خدا خودش جور میکنه!خدا بزرگه!(صدای تلوزیون)"گوینده خبر:  مرگ و میر تصادفات خیلی بیشتر از انواع حمل و نقل دیگه هست."!!!اوه! معلوم نیست این جاده ها چرا این جورین. بلد نیستین مملکت داری کنین خب بیاین کنار بقیه به جاتون بیان راس کار دیگه. اه. به اسم اسلام رفتین اون بالا و هیچ کاری هم بلد نیستین بکنین. خدا آخر و عاقبتمون رو با این آمریکا به خیر کنه. حوصله ی جنگ ندارم. هنوز آژیرهای خطر روزهای بچگیم توی گوشام صدا می زنه. چه روزایی بود. ای خدا خودت همه چی رو ختم به خیر بکن. باید تلاش کنیم برای ظهور. مگه ما منتظر نیستیم؟ پس باید یه کاری بکنیم دیگه. باید خودمون رو آماده کنیم. ما آماده نیستیم مگه؟ پس آقا (ع) چرا نمی یان؟

-السلام علیک ایها نبی و رحمه الله و برکاته. السلام علینا و علی عباد الله الصالحین. {سه رکعت خوندم یا چار رکعت؟؟؟ فکر کنم چار رکعت شده باشه}السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. الله اکبر. الله اکبر. الله اکبر.


نکته 2: ما انتظار داریم ۲۳ ساعت در غفلت باشیم و در ۵ دقیقه نماز دیگر از شدت حضور قلب غش کنیم!!! فکر می کنم مشکل عدم حضور ۵ دقیقه ای ریشه در غفلت ۲۳ ساعته ما دارد! (قابل توجه خودم)


********

******

****

پی نوشت1: یه جایی خوندم که باید تو نماز حضور قلب داشت نه حضور ذهن ... ولی هنوز نفهمیدمش ...
پی نوشت2: حدیث قدسی: هر گاه بنده ای از بندگان من به نماز می ایستد چنان به او گوش فرا می دهم که گویی همین یک بنده را دارم و او چنان نماز می خواند که گویی هزاران خدا دارد ...

فویلٌ للمصلٌین... الذینهم عن صلاتهم ساهون...

وای بر نماز گزاران... که دل از یاد خدا غافل دارند... سوره ماعون.

  • مهدی دوست محمدیان
۰۸
آذر

دوستی دیروز می گفت، ابن مرجانه لعنت الله علیه به هر یک از مردم کوفه مقداری طلا داد که به جنگ با امام زمانشان (یعنی حسین(ع)) بروند و یا حداقل از امام حسین(ع) حمایت نکنند و از ایشان دست بکشند...!! و یا حداقل در همین یک جنگ امام را یاری نکنند و به زندگیِ خود بپردازند!! که متاسفانه همه مردم کوفه به جز اندکی این پول را پذیرفتند و شد آنچه شد!!!

نکته جالب اینجاست که با محاسبه دوستانِ تاریخ نگار، این مقدار طلا با محاسبه به پول امروزی حدوداً سیزده میلیارد تومان می باشد!!! ناگهان این سوال به ذهنم رسید که اگر هم اکنون طاغوت یه همچین مبلغی رو به ما پیشنهاد بده و بگه که از حمایت از امام زمانتون دست بکشید؛ عملکرد ما چیه؟!!

منکه به شخصه در لحظه اول با قاطعیت تمام گفتم معلومه که این پول رو قبول نمی کنم!!! اما باید دید اگر واقعا این مبلغ پول رو جلوی چشمام بذارن و با علم به اینکه اگر به حمایت از امامم بپردازم حتما کشته خواهم شد و خانواده و همه متعلقات دنیایی هم جلوی چشمام رژه برن باز هم با همین قاطعیت این پول را پس خواهم زد و به یاری امام زمانم می پردازم....؟!؟!؟ تازه به این همه پیش فرض این بهانه را هم اضافه کنید که مثلا در ازای این مقدار پول به ما بگویند که: این مبلغ را بگیر و به انجام امور عقب افتاده ات برس! بعد از اینکه کارهای عقب افتاده ات را در دنیا انجام دادی به سوی امامت برو!!! آنگاه چه می کنیم؟!!؟

                              

کاری به کسانی که معلوم الحال هستند ندارم!!! ولی چند درصد از ماهایی که ادعا می کنیم اگر امام زمان(عج) ظهور کنند جز اولین فدایی های ایشون خواهیم بود این کار را خواهیم کرد؟ چقدر برای این امر و جلوگیری از تاثیر انحرافات موجود در این راه خودسازی کردیم و آماده ایم؟ اگر شما بودید چه می کردید؟ (هدفم این نیست که نظری بگذارید و به منِ نوعی جواب بدید که من پول رو قبول می کردم یا یاری امام زمان (عج) رو؛ هدفم اینه که فقط با خودتون و وجدانتون فکر کنید که چه می کردید و آیا لازمه که بیشتر روی خودمون کار کنیم تا در زمان های حساس، مهدیِ زهرا رو به دلایل و توجیهات مختلف تنها نگذاریم؟!!)

********

اللهم عجل لولیک الفرج

                  باید از خویش بپرسیم که چرا حجتِ حق

                                                                                  خیمه را امن تر از خانه ی ما می داند

  • مهدی دوست محمدیان
۰۴
آذر

پیش نوشت:! در ابتدا عذرخواهی می کنم اگر مطلب، با لحنی تند نوشته شده ولی متاسفانه توی این ماه عزیز و توی مراسم های عزای خون خدا با صحنه هایی مواجه شدم که دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم!

دوستی می گفت: امام زمان(عج) که داره برای مصیبت پدرش خون گریه میکنه دیگه ما این محرم رو دست از خون دل کردن آقامون برداریم...


در توجیه بی حجابی و بد حجابی میگویند خدا بزرگتر ومهربان تر از آن است که مثلا به خاطر چند تار مو و... آدم را مجازات کند.

باید توجه داشت که این توجیه را میتوان درباره همه دستورات دینی به کار برد. مثلا بگوییم خدا بزرگتر از آن است که به خاطر نخواندن چند رکعت نماز، خوردن یک تکه نان در ماه رمضان(روزه خوری)، دزدیدن چند تیکه وسلیه!، چند جمله غیبت، تهمت زدن یا دروغ گفتن آدم را مجازات کند، خدا ارحم الراحمین است.

آن وقت چه چیزی از دین باقی خواهد ماند؟

و این در حالی است که حجاب از جمله دستورات دینی و اسلامی است که اثرات آن فقط فردی نیست  بلکه ابعاد اجتماعی زیادی  دارد.

خانمی گفت: خدا زیباست و زیباییها را دوست دارد پس من هم میخواهم زیبا در جامعه ظاهر شوم آیا کار من اشتباه است؟

1-اولا اینکه، این خانم باید بدانند که خدا چیزی به ایشان داده (زیبایی) که مردان آن را ندارند. شاید بگویید بعضی از مردها هم زیبا هستند، بله هستند. اما ما با کلیت سرو کار داریم. وقتی معمولا در مورد زیبایی صحبت میشود توجه همه معطوف جنس زن میشود. چون همه میدانند جنس زن لطیف تر است و زیبایی بیشتری دارد.

پس مسلما خانمها در برابر زیباییشان مسئولیت بیشتری دارند.

2-فرض کنید دانشجویی در دانشگاه معدل بالایی دارد آیا او موظف است هر فرد جدیدی که وارد کلاس میشود را از این ویژگی خودش آگاه کند؟مثلا بگوید:" خانمی که ته کلاس نشستی، با شما هستم! شما هم بدان من معدلم 20 است. آقا شما...شما  که جدیدآمدید شما هم بدونید من معدلم خیلی بالاست...کسی هست که هنوز ندونه من معدل بالایی دارم؟!!! آیا نیازی هست که تمام افرادی که در کنار ما هستند از ویژگی منحصر به فرد ما اطلاع داشته باشند؟

آیا این یک جور تحقیر شخصیتی نیست برای آن فرد به دست خودش؟(همون خودزنیِ خودمون!)

پس این خانم محترم باید بداند مدام با نشان دادن زیباییهای خود، خود را تحقیر میکند!!! اما شاید نداند که مدام به مردان اعلام میکند: 

ای پسرها و مردها بدانید منم  هستم. بازدید هم برای عموم آزاد است!!! بیایید دیدن کنید.کسی هست که هنوز فیض نبرده باشه؟!!! این یعنی تحقیریک زن به دست خودش و هیچ معنی دیگری نمی تواند داشته باشد.

3-تاحالا فکر میکنم همه طلا فروشی رفته باشید. هیچ به این مطلب دقت کردید چرا طلا فروش اینقدر تدابیر امنیتی لحاظ کرده؟ شما باید طلای مورد علاقه تان را انتخاب کنید بعد طلا فروش آن را برای شما بیاورد. هیچ وقت چند تا سرویس را جلوی مشتری نمی گذارند. تمام مغازه مجهز به دوربین است، درب مغازه فقط با ریموت توسط فروشنده باز می شود و.... فکر می کنید علت این همه مراقبت برای چیست؟

او میداند جنسش ارزشی است. او میداند هر کدام از اجناسش مشتری دارد. پس هر چیزی که ارزشمندتراست مراقبت از آن نیز بیشتر است.کاش دختران و زنان هم بدانند چقدر ارزش دارند؟

4-خدا درست است که ارحم الراحمینه ولی دوست عزیز تا به حال دقت نکردی خدا جبار هم هست؟ اشد المعاقبین هم هست؟ همان کسی که رحمان و رحیم است همان کس گنهکاران را هم عذاب میکند. یا عذاب مهین، یا عذاب الیم، یا عذاب عظیم... (چون افضل صفات خدا عدالت خداست، اگر قرار باشه به گناهکار و بی گناه یک جور نگاه کند و  میان بندگانی که دستوراتش را عمل می کنند و نمی کنند تفاوتی قائل نشود و یک جور پاداش و جزا دهد! این صفت (یعنی عدالت خدا) زیر سوال خواهد رفت.)

5- تا به حال توجه نکردی زیباییت را برای چه کسی خرج میکنی؟ 

در این روزگار کوچکترین چیزی  را بخواهی داشته باشی باید برای آن هزینه کنی. چه کسی هزینه زیبایی تو را پرداخت کرده؟ چقدر ساده و ارزان در اختیاری! در صورتی که یک نفر باید برای به دست آوردن شما تلاش کند،هزینه بپردازدو... 

خانم محترم اگر از این دسته هستی این را بدان که هیچ پسری تنها به خاطر زیباییت با تو دوست نمیشود مگر اینکه پشت این کارغرضی داشته باشد....

با خود بیندیش...

********************************************************************************

پی نوشت1: ببخشید طولانی شد!!!

پی نوشت2: این را هم عرض کنم که مخاطب بنده در این پست، دختران و خانم هایی بودند که بدون توجه به فرهنگ جامعه و هنجارهای درون جامعه با هر ظاهر زشت و ناپسند و زننده در خیابان ها (با افتخار) قدم میزنند... بابا جان حداقل به حرمت امام حسین و محرم رعایت کنید و با ظاهرهای زننده نیاید تو خیابون...


منبع محفوظ  البته با اندکی تغییرات!!

  • مهدی دوست محمدیان