قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

بچه هاے کوچک با دست و پایشان بازی مے کنند
ولے دلشان مرتــّب است
و همراهشان است .

اما بزرگ ها دست و پایشان خیلے منظّــم است
ولے دلشان بازے مے کند
و همراهشان نیست .

حاج محمد اسماعیل دولابی

خدا فقط ارحم الراحمین است...!!!؟

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶ ق.ظ

پیش نوشت:! در ابتدا عذرخواهی می کنم اگر مطلب، با لحنی تند نوشته شده ولی متاسفانه توی این ماه عزیز و توی مراسم های عزای خون خدا با صحنه هایی مواجه شدم که دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم!

دوستی می گفت: امام زمان(عج) که داره برای مصیبت پدرش خون گریه میکنه دیگه ما این محرم رو دست از خون دل کردن آقامون برداریم...


در توجیه بی حجابی و بد حجابی میگویند خدا بزرگتر ومهربان تر از آن است که مثلا به خاطر چند تار مو و... آدم را مجازات کند.

باید توجه داشت که این توجیه را میتوان درباره همه دستورات دینی به کار برد. مثلا بگوییم خدا بزرگتر از آن است که به خاطر نخواندن چند رکعت نماز، خوردن یک تکه نان در ماه رمضان(روزه خوری)، دزدیدن چند تیکه وسلیه!، چند جمله غیبت، تهمت زدن یا دروغ گفتن آدم را مجازات کند، خدا ارحم الراحمین است.

آن وقت چه چیزی از دین باقی خواهد ماند؟

و این در حالی است که حجاب از جمله دستورات دینی و اسلامی است که اثرات آن فقط فردی نیست  بلکه ابعاد اجتماعی زیادی  دارد.

خانمی گفت: خدا زیباست و زیباییها را دوست دارد پس من هم میخواهم زیبا در جامعه ظاهر شوم آیا کار من اشتباه است؟

1-اولا اینکه، این خانم باید بدانند که خدا چیزی به ایشان داده (زیبایی) که مردان آن را ندارند. شاید بگویید بعضی از مردها هم زیبا هستند، بله هستند. اما ما با کلیت سرو کار داریم. وقتی معمولا در مورد زیبایی صحبت میشود توجه همه معطوف جنس زن میشود. چون همه میدانند جنس زن لطیف تر است و زیبایی بیشتری دارد.

پس مسلما خانمها در برابر زیباییشان مسئولیت بیشتری دارند.

2-فرض کنید دانشجویی در دانشگاه معدل بالایی دارد آیا او موظف است هر فرد جدیدی که وارد کلاس میشود را از این ویژگی خودش آگاه کند؟مثلا بگوید:" خانمی که ته کلاس نشستی، با شما هستم! شما هم بدان من معدلم 20 است. آقا شما...شما  که جدیدآمدید شما هم بدونید من معدلم خیلی بالاست...کسی هست که هنوز ندونه من معدل بالایی دارم؟!!! آیا نیازی هست که تمام افرادی که در کنار ما هستند از ویژگی منحصر به فرد ما اطلاع داشته باشند؟

آیا این یک جور تحقیر شخصیتی نیست برای آن فرد به دست خودش؟(همون خودزنیِ خودمون!)

پس این خانم محترم باید بداند مدام با نشان دادن زیباییهای خود، خود را تحقیر میکند!!! اما شاید نداند که مدام به مردان اعلام میکند: 

ای پسرها و مردها بدانید منم  هستم. بازدید هم برای عموم آزاد است!!! بیایید دیدن کنید.کسی هست که هنوز فیض نبرده باشه؟!!! این یعنی تحقیریک زن به دست خودش و هیچ معنی دیگری نمی تواند داشته باشد.

3-تاحالا فکر میکنم همه طلا فروشی رفته باشید. هیچ به این مطلب دقت کردید چرا طلا فروش اینقدر تدابیر امنیتی لحاظ کرده؟ شما باید طلای مورد علاقه تان را انتخاب کنید بعد طلا فروش آن را برای شما بیاورد. هیچ وقت چند تا سرویس را جلوی مشتری نمی گذارند. تمام مغازه مجهز به دوربین است، درب مغازه فقط با ریموت توسط فروشنده باز می شود و.... فکر می کنید علت این همه مراقبت برای چیست؟

او میداند جنسش ارزشی است. او میداند هر کدام از اجناسش مشتری دارد. پس هر چیزی که ارزشمندتراست مراقبت از آن نیز بیشتر است.کاش دختران و زنان هم بدانند چقدر ارزش دارند؟

4-خدا درست است که ارحم الراحمینه ولی دوست عزیز تا به حال دقت نکردی خدا جبار هم هست؟ اشد المعاقبین هم هست؟ همان کسی که رحمان و رحیم است همان کس گنهکاران را هم عذاب میکند. یا عذاب مهین، یا عذاب الیم، یا عذاب عظیم... (چون افضل صفات خدا عدالت خداست، اگر قرار باشه به گناهکار و بی گناه یک جور نگاه کند و  میان بندگانی که دستوراتش را عمل می کنند و نمی کنند تفاوتی قائل نشود و یک جور پاداش و جزا دهد! این صفت (یعنی عدالت خدا) زیر سوال خواهد رفت.)

5- تا به حال توجه نکردی زیباییت را برای چه کسی خرج میکنی؟ 

در این روزگار کوچکترین چیزی  را بخواهی داشته باشی باید برای آن هزینه کنی. چه کسی هزینه زیبایی تو را پرداخت کرده؟ چقدر ساده و ارزان در اختیاری! در صورتی که یک نفر باید برای به دست آوردن شما تلاش کند،هزینه بپردازدو... 

خانم محترم اگر از این دسته هستی این را بدان که هیچ پسری تنها به خاطر زیباییت با تو دوست نمیشود مگر اینکه پشت این کارغرضی داشته باشد....

با خود بیندیش...

********************************************************************************

پی نوشت1: ببخشید طولانی شد!!!

پی نوشت2: این را هم عرض کنم که مخاطب بنده در این پست، دختران و خانم هایی بودند که بدون توجه به فرهنگ جامعه و هنجارهای درون جامعه با هر ظاهر زشت و ناپسند و زننده در خیابان ها (با افتخار) قدم میزنند... بابا جان حداقل به حرمت امام حسین و محرم رعایت کنید و با ظاهرهای زننده نیاید تو خیابون...


منبع محفوظ  البته با اندکی تغییرات!!

  • مهدی دوست محمدیان

نظرات  (۲۰)

سلام...با اینکه بی پرده و صریح نوشتی اما خیلی عالی بود....انشالله خدا بهمان رحم کند....
پاسخ:
سلام، ممنون... ببخشید دیگه یکم بی پرده شد!!! ;-)
چه لذتی دارد این حجاب
ارزشی که خدا برای تو قائل شد و تو
ناموس خدایی
جواهری در پشت قاب شیشه ای
و چقدر دوستت دارد او........
پاسخ:
و چقدر دوستت دارد او... واقعا.
و چه پاداشی به تو خواهد "او"...
"اویی" که نعمت زندگی کردن و بندگی را به "تو" داد و تو بهترین شکرگذاری را در مقابلش می کنی، با حفظ ناموسِ "او"
***
ممنون، زیبا بود

  • یک پسر مجرد
  • سلام
    نمی دونم چرا اما فکر میکنم قبلاً متنتون رو خونده بودم، یعنی شاید توی یه مطلب دیگه نوشته بودینش!؟
    پاسخ:
    سلام... قبلا که ننوشته بودم شاید بعضی جاهش و بعضی مثلاهاشو که از جاهای دیگه گرفته بودم قبلا خونده بودی عزیز... ;-)
    ممنون که سر زدی...
    سلام
    قشنگ بود
    دوست داشتم اما به نظرم یه جاهاییش مثل بند 4 توجیه با اینکه با کلیتش به شدت موافقم
    پاسخ:
    سلام. ممنون که مطالبمو می خونید...
    راستش همه ی پست وبلاگم وصله به بند 4!!!  یعنی همه این مطلب رو نوشتم که بگم خدا به جز رحمانیت، صفات دیگری مانند جباریت هم داره!!! الکی خودمونو گول نزنیم که خدا رحمانه و هر کاری دلمون می خواد بکنیم...
    ولی اگه منظورتون بند 3 هستش (همون طلا فروشیه!)، منم با نظرتون موافقم. راستش اومدم بازم مثال بیارم چیزی به ذهنم نرسید رفتم اینور و اونور گشتم دنبال مثال درباره این موضوع که به این مطلب برخوردم و گفتم شاید خوب باشه... قبول دارم که کمی کلیشه ای بود...(ببخشید دیگه؛ بضاعتمون در همین حده!! ایشالله با نظرات شما و دوستان بهتر هم میشود.) :-)

    سلام
    ممنون از حضورتون
    خیلی عالی بود. خیلی روان و خوب و رسا و جذاب
    در پناه حق باشید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام...خواهش می کنم منم ممنونم که سر زدید. حق نگهدارتون
    سلام دادش....
    ممنون از لطف شما....
    به* اهل محبت ...پیوندها*اضافه می شوید...

    یا علی
    پاسخ:
    سلام...باعث افتخار و خرسندیه که جز لینک های وبلاگ خوبی مثله وبلاگِ شما هستم...
    خدا حفظتون کنه.یاعلی مدد
    سلام ممنون از حضورتون در وبلاگ انتظار ، شما هم با افتخار لینک شدید.
    درباره این مطلبتون باید بگم عالی بود جامع و با استدلال های قوی.خوندمش لازم شد حتما از استدلالهاتون (با اجازه شما )استفاده میکنم.
    پاسخ:
    سلام... ممنون از قبول تبادل لینک برای بنده هم این امر افتخار است اخوی...!
    خواهش می کنم نظر لطفتونه... من قبلا هم گفتم، اگر لایق باشم و مطالب وبلاگ، مطالبی آموزنده و در راستای اهدافِ دین باشه؛ کلا استفاده از آنها "حتی بدون نام منبع" هیچ اشکالی نداره...یا علی مدد

  • امیرابوالفضل علوی
  • سلام برادر
    ممنون از حضورتون..
    لینک شدید..
    یا علی..
    پاسخ:
    سلام. بنده هم متشکرم از لطفتون...موفق باشید.یا علی مدد
  • تبارک منصوریت
  • حس می کنی شرمنده ی روی شهیدان نیستی
    هرجا که لازم می شود پای شرف می ایستی،
    گویی که با حفظ حجاب هم رزم آنان میشوی..
    همپای آنان تا خدا،سوی سعادت می روی...

    لینک شدید...
    پاسخ:
    جامه را که درست کنیم, بخش عظیمی از جامعه نیز درست می شود...
    ممنون از لطفتون... یا علی مدد
    سلام...

    مهمانید به* صدای صحیفه سجادیه......دعا در حق پدر ومادر*

    http://zareh.blog.ir/post/235
    پاسخ:
    سلام...حتما خدمت می رسم.یا علی مدد
  • محمد حسن خلعتبری
  • سلام

            از دیدم آدم هایی مثل شما تو فضای مجازی و همچنین وبلاگ هایی مثل وبلاگ شما خیلی خوشحال میشم.

    اطاعت امر شد لینک شدید.

    پاسخ:
    عرض سلام...آقا شما لطف دارید، ممنون از حضورتون... بنده فعلا از وبلاگ هایی مثله وبه شما درس می گیرم و در اینجا در حال درس پس دادن هستم...
    ممنون از تبادل لینک
  • محب اهل بیت النبوه
  • سلام.امیدوارم خوب باشید. متشکر از حضور سبزتان. شهادت امام العابدین"سید الساجدین علیه السلام تسلیت باد . الهم صل علی محمدوآل محمدو عجل فرجهم والعن اعدائهم. التماس دعا...
    پاسخ:
    سلام و عرض احترام. خواهش میکنم منم ممنونم از بازدیدتون...محتاجیم به دعا.یا علی
    سلام

    اذن دخول......

    http://zareh.blog.ir/post/233

     به رسم ادب میزبانیم...

    سلام بزرگوار
    ممنون از حضور گرمتون و اینکه قابل دونستید . متن پست تون عالی بود .
    با افتخار نام وبلاگتون در قسمت پیوندهای روزانه وبلاگم اضافه شد .

    روزهای بدیست آقا
    زمانه الک برداشته و سخت در حال الک کردن است ،
    یک لحظه هم صبر نمی کند ،
    می دانی آقا ، خیلی می ترسم دانه های الک ریز و این نفس لعنتی من درشت ،
    راهی نمانده ،
    مثل همیشه پادرمیانی بنما و
    تو خود تصفیه ام کن !
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب... شما لطف دارید. آقا تو پادرمیانی کن...
    خلیل آتشین سخن، تبر به دوشِ بت شکن...
    خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی...
  • غریبه قریب
  • salam aziz
    ziba bood
    dar panahe mahdi fateme
    پاسخ:
    علیک سلام عزیزه دل
    ممنون که اومدی رفیق، همچنین شما انشالله...
    خوشحالم کردی، یا علی مدد
  • زائر باران
  • سلام
    مثالهای جالب و کاملی بود.
    احسنت.
    خدا خیرتون بده.

    پاسخ:
    سلام... ممنون شما لطف دارید... شما هم همین طور. در پناه حق
  • سید معین نژادهندی
  • کاش بشود رسانه ایش کرد  و ضرب لنا مثلا و نسی خلقه قال من یحی العظام و هی رمیم  یس 78
    پاسخ:
    سلام. چی رو کاش بشود رسانه ایش کرد؟!!!؟
  • سید معین نژاد هندی
  • علیکم السلام مطالبتان درباره ی حجاب و عفت را رسانه ای کنید  
    سلام...وبتون عالیه...
    من عاشق چادرم...
    ...حجاب تاج بندگی خداست...
    پاسخ:
    سلام... خدا خیرتون بده... دقیقا همینه حجاب تاج بندگیِ خداست...

    سلام بر شما

    و ممنون از اینکه سرزدید

    شما هم لینک شدید

    راستی چرا ننوشتید به نقل از وب افق نامه این یکی از پست های من بود؟؟؟؟؟

    خوشحال میشم اینکار و بکنید

    یا علی

    پاسخ:
    عرض سلام... ممنون از لطفتون...
    من این متن رو از یکی از دوستان گرفتم یعنی یکی از دوستان این مطلب رو بهم دادن و پیشنهاد دادن که در وبلاگ قرار دهم، منم با کمی تغییرات این مطلب رو در وبلاگ قرار دادم... الان رفتم و وبلاگتون رو نگاه کردم و مطلب رو دیدم در وبتون...شما درست می فرمایید. انشالله اصلاح خواهد شد حتما... یا علی مدد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی