قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

بچه هاے کوچک با دست و پایشان بازی مے کنند
ولے دلشان مرتــّب است
و همراهشان است .

اما بزرگ ها دست و پایشان خیلے منظّــم است
ولے دلشان بازے مے کند
و همراهشان نیست .

حاج محمد اسماعیل دولابی

وای بر نمازگزاران...!(باز نشر)

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۵۰ ب.ظ


سلام

نکته 1: نقل است که شهید مطهری میرن پیش آقای مرحوم حداد (شاگرد مرحوم آیت الله قاضی) بهشون می گن من موقع نماز سعی می کنم به ترجمه توجه کنم. مرحوم حداد می فرمایند پس تو کی نماز می خونی!!!

من اوایل نمی دونستم که باید توی نماز به چی فکرکنم. رفتم از معلم مدرسمون پرسیدم گفت خوب باید به معنی اش توجه کنی دیگه !!! (راستش خیلی بدیهی گفت )من هم رفتم سراغ حفظ معنی نماز ... بعدش سعی کردم تو نمازام به معنی اش توجه کنم و با خودم فکر می­کردم دیگه حله!!!

ولی بعد طوری شد که شدم مثل متن پایین ...!!!

- چاهار رکعت نماز ظهر می خوانم بر من واجب برای رضای خدا قربه الی الله. الله اکبر

- {سعی کن این دفه دیگه با حضور قلب بخونی} بسم الله الرٌحمن الرٌحیم. {درست تلفظ کن} الحمد لللٌه رب العالمین. {با معنی، حضور قلبم بیشتر می شه} الرحمن الرحیم. {که بخشنده و مهربان است}. مالک یوم الدین {مالک روز جزاست}

- {آخرسر من نفهمیدم این مالک روز جزاست یعنی چی. یادم باشه برم از یکی بپرسم. این کتابای بینش مسخره هم که هیچی بهمون یاد ندادن. بیشتر از دین زده مون کردن. نچ. حواسم پرت شدا} الله صمد. {خدا بی نیاز است}. لم یلد ولم یولد.

- و لم یکن له کفواً احد. {هیچ کس مثل او نیست}‌{وااااای، یادم رفت کتابای کتاب خونه رو بدم  . امروز چندمه؟ خاک توو سرم. باید پنج روز پیش می دادم. چی بگم حالا به مسئول کتابخونه؟؟} سبحان ربی الاعلی و به حمده. الله اکبر. به حول للله و قوه ....

- {پدرام رو بگو. بچه پر رو زنگ زده به علی گفته بیشترِ پروژه رو اون انجام داده. اصلاً خوشم نمی یاد از این خود شیرین بازی ها.} ایاک نعبد و ایاک نستعین. {چقد دلم برا فوتبال های آخر هفته تنگ شده. آخر نفهمیدیم توپ خریدن یا با همون توپ داغونه دارن بازی می کنن.} و الضااااااااااااااااااااااللییین.


                                                 

- بسم الله الرحمن الرحیم. قل هو الله احد. {این برنامه خنده بازار خیلی دیگه داره مسخره می شه، هرکی دمه دستشون می رسه دیگه مسخره می کنن! نمی دونم ازشون اجازه هم می گیرن یا نه. اگه اجازه نگیرن که خیلی ضایعست، صدا و سیما چی جوری بهشون اجازه پخش میده!!آخ آخ آخ، اون دو ملیون رو که از حمید قرض گرفتم کی پس بدم؟!هر ماه هم که حقوق می گیرم به 5 روز نکشیده حسابم خالی میشه نمیتونم اصلا پس انداز کنم این قرضمو بدم! ایشالله خدا خودش جور میکنه!خدا بزرگه!(صدای تلوزیون)"گوینده خبر:  مرگ و میر تصادفات خیلی بیشتر از انواع حمل و نقل دیگه هست."!!!اوه! معلوم نیست این جاده ها چرا این جورین. بلد نیستین مملکت داری کنین خب بیاین کنار بقیه به جاتون بیان راس کار دیگه. اه. به اسم اسلام رفتین اون بالا و هیچ کاری هم بلد نیستین بکنین. خدا آخر و عاقبتمون رو با این آمریکا به خیر کنه. حوصله ی جنگ ندارم. هنوز آژیرهای خطر روزهای بچگیم توی گوشام صدا می زنه. چه روزایی بود. ای خدا خودت همه چی رو ختم به خیر بکن. باید تلاش کنیم برای ظهور. مگه ما منتظر نیستیم؟ پس باید یه کاری بکنیم دیگه. باید خودمون رو آماده کنیم. ما آماده نیستیم مگه؟ پس آقا (ع) چرا نمی یان؟

-السلام علیک ایها نبی و رحمه الله و برکاته. السلام علینا و علی عباد الله الصالحین. {سه رکعت خوندم یا چار رکعت؟؟؟ فکر کنم چار رکعت شده باشه}السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. الله اکبر. الله اکبر. الله اکبر.


نکته 2: ما انتظار داریم ۲۳ ساعت در غفلت باشیم و در ۵ دقیقه نماز دیگر از شدت حضور قلب غش کنیم!!! فکر می کنم مشکل عدم حضور ۵ دقیقه ای ریشه در غفلت ۲۳ ساعته ما دارد! (قابل توجه خودم)


********

******

****

پی نوشت1: یه جایی خوندم که باید تو نماز حضور قلب داشت نه حضور ذهن ... ولی هنوز نفهمیدمش ...
پی نوشت2: حدیث قدسی: هر گاه بنده ای از بندگان من به نماز می ایستد چنان به او گوش فرا می دهم که گویی همین یک بنده را دارم و او چنان نماز می خواند که گویی هزاران خدا دارد ...

فویلٌ للمصلٌین... الذینهم عن صلاتهم ساهون...

وای بر نماز گزاران... که دل از یاد خدا غافل دارند... سوره ماعون.

  • مهدی دوست محمدیان

نظرات  (۴۰)

  • سید معین نژادهندی
  •  سلام  اگر در هنگام وضو گرفتن مواظبت کنیم  و سوره قدر را بخوانیم در تمرکز نماز و حضور قلبمان در نماز 100 درصد تاثیر گذار است  الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه و اتوا الزکوه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبه الامور
    پاسخ:
    سلام. صد در صد این نکته خیلی مهمه... سوره قدر در هنگام وضو بسیار کلیدی و تاثیرگذاره...ممنون
    سلام....

    ملخ ها در شهر.....

    پاسخ:
    رسیدم خدمتتون
  • پایگاه اینترنتی سربداران
  • سلام 
    چی بگم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ممنون که بهم سر زدید 
    هنوز منتظر حضور گرمتون هستم 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام... منم نمی دونم چی بگم!!!؟
    چشم حتما...
    یا علی مدد

    سلام خسته نباشین!

    وای واقعا که اسم خودمونود گذاشتیم مسلمون اون وقت یه نمازم نداریم که به دل خودمون لااقل بشینه..

    یه وقتایی دلم برا خدا میسوزه که به چه امیدی مارو خلق کردو و ما...

    پاسخ:
    غریبه... خدایی خدا غریبه، چون که ما عاشقش نشدیم...
    غریبه؛ بنده لایقش نشدیم...
    غریبه؛ رهروی صادقش نشدیم...
    امون ز غفلت امون ز تهمت ... از دست ما تو غیبت حضرت حجت...
    یا خدا
  • دختران آسمـونی{جمیله}
  • سلام...

    باسپاس از متنتون...

    شخصا خودِ منو برد تو فکر...

    با امیدِ اینکه حداقل یکم کردارمون رو تغییر بدیم...:(((

    تا درودی دیگر بدرود
    پاسخ:
    سلام. انشالله... بدرود!

    سلام..ممنون از حضورت

    وبلاگ خیلی زیبایی داری

    امیدوارم موفق باشی

    التماس دعا

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم...بنده هم ممنونم.
    شما هم موید باشید. محتاجیم به دعا
    یا علی
    سلام خیلی زیبا بود واقعا خسته نباشید و یه دنیا ممنون از اطلاع رسانیتــــــون یا علی
    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم لطف دارید. یاعلی 
    خیلی زیبا نماز خوندن رو به تصویر کشیدید
    وقتی می خونیمش بیشتر طنز به نظر میرسه ، اگه یکی از غیر هم کیشان هم این متن رو می نوشت اینقد راحت ازش نمی گذشتیم و کلی دری وری بارش می کردیم که وااسلاما (البته حق هم همین هست ، چون دلسوزی شما موج میزنه تو متن ولی اونکه با قصد و غرض می نویسه باید زد تو دهنش )
    ممنون از شما که از باب مومن آینه مومن است بدترین نامیمون عمل زندگیمون رو بهمون نشون دادید
    معمولن همین طور هست نمازها و وقتی از زاویه متن شما بهش نگاه کردم به همه چیز شبیه بود جز نماز
    .
    .
    .
    البته من به این حواست پرستی وسط نماز خیلی فکر کردم مخصوصن پیدا شدن اشیا گم شده و یادآوری های فراموش شده
    به یه نتیجه شخصی رسیدم "یعنی جایی نخوندم بگم فلان جا فلان کس نوشته و نمی دونم هم درست هست یا نه ؟"
    اونم اینِ که به نظر حالات و شکل ظاهری نماز دارای یه قدرت ذاتی هست برای انقطاع روح از بدن
    وقتی این حالت پیش میاد از اونجایی که ماها  ناشی هستیم سیر انفسی مون هم سطح نازلی داره و پرواز می کنه ولی نه به سمت خدا به سمت اشیا گمشده
    در حقیقت روح ما که از حصار مادیات جدا میشه به راحتی می تونه سیر در زمان و مکان داشته باشه با همین شکل نماز که ساده به نظر میرسه


    پاسخ:
    سلام و عرض ادب... ممنون از نظر ارزندتون...
    در مورد قسمت دوم نظرتون باید بگم که بنده هم تا حدودی بر روی این بعد از نماز فکر کردم...
    ولی هنوز به نتیجه منطقی نرسیدم. نمی دونم واقعا دلیلش همینه که باعث میشه ما فکرمون به همه جا میره یا نه همون شیطانه که ما رو غفلت زده میکنه...
    یکی از دلایلی هم که میشه به صحبت شما استناد کرد اینه که میگن اگر در مساله ای گیر کردید و یا به دنبال چیزی هستید و آنرا نمی یابید نماز بخوانید!! شاید دلیلش همینه که در نماز روح آزاد تر میشه و راحت تر میتونه به انسان کمک کنه... نمی دونم والله! شاید...
    در هر صورت ممنون از حضورتون
    شاید...
    پاسخ:
    واقعا شاید...!!!
    یادم باشه حتما بیام بهتون یه سر بزم. البته یه دید کلی انداختم به وبتون، فکر کنم مخصوص موبایله که اینجوریه نه؟!!سه مطلب اولش هم که قشنگ بود ولی ایشالله سره فرصت خدمت میرسم. یاعلی

  • معین (پسر مجرد)
  • سلام
    اون آخرش که میگه سه رکعت یا چهار رکعت وصف حال ماست ... :( بدبختانه!
    در مورد حواس پرتی توی نماز هم داریم که یک شیطانی مامور میشه که سر نماز حواس مومن رو پرت بکن و باید قبل از بسم الله الرحمن الرحیم سوره حمد، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم گفت؛ یعنی مستحب که در رکعت اول گفته بشه. خیلی هم تاثیر داره.
    اما حرف حق همین هست که باید در ساعات قبل از نماز مراعات کرد تا در نماز به معراج برسیم. نمیشه کسی که تمام طول سال درس نخونده یک دفعه توقع داشته باشه شب امتحان کن فیکون بشه و از شاگرد اول کلاس هم نمره اش بهتر بشه.
    پاسخ:
    سلام...
    من بعضی وقتا رو رکعت دو و چهار هم شک میکنم...!!!! یه همچین بنده ی داغونیم من!!!
    ولی واقعا قبول دارم " اعوذ بالله من الشیطان الرجیم " گفتن رو...
    یا علی مدد
  • ღ فاطمه ღ
  • من هیچی ندارم بگم الان :l
    میخ کوب مانیتور شده بودم چرا ما واقعا اینقدر غافلیم :(
    پاسخ:
    من :|
    مانیتور :|
    شما :|
    .
    .
    شیطان :) !!!
    انشالله کاری میکنیم که بشه :
    من  :)
    مانیتور   :)
    شما   :)
    دوستان   :)
    شیطان  :((
    هه هه هه
    سلام
    بابا ما در این قضیه داغونیم. در حق ما دعا بفرمائید.
    پاسخ:
    سلام... آ سید اگه شما داغونی من ابرداغونم!!! چشم حتما شما هم ما رو دعا بفرمایید.
    یاعلی مدد
    شهید علمدار:برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.


    سلام
    انشاالله شهید بشی. البته اول باید از سد خانومت بگذری!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    دعای خیلی خوبی بود...منم دعا می کنم که شما هم به فیض شهادت نائل شوید...
    واقعا نکته ی بعد از دعا، نکته ی خیلی مهمیه هاااااااااااا :-)
    البته همسر بنده الحمدلله بیشتر از اینکه سد باشن، مشوق بنده هستند... :-)
  • محب اهل بیت النبوه
  • سلام.خوبید!

    زیبا نوشتید.

    به خدا منم خیلی درگیر این مشکل هستم.

    اما 1چی رفیقم بهم گفته...

    ما شیعه ها بیشتر گرفتار این حواس پرتی هستیم.چون شیطون میخواد جلوی ماها رو بگیره برا سعود.

    والا این وهابیها شبانه روز بیشتر از 100رکعت نماز میخونن با چه صوت و سجده و اذکاری که خوبم معنیشو میفهمن.اما...اما 1بارم شکیات واسشون پیش نمیاد.چرا !!!!!!

    چون شیطون میگه اینا اگه عبادت جن و انس اولین تا آخرینم بکنن در کل طرف مان.تو سنگرمن شیطون هستن.

    من شیطون باید حواس شیعه هارو از نمازشون بگیرم.

    خداوندا هرچی ما بی معرفتیم شما بی نهایت با معرفتی...ماروببخش.

    التماس دعا...

    من براشما دعا میکنم تو نماز حضور قلب داشته باشی.شمام دعا کن من تو نمازم حضور قلب داشته باشم.

    پاسخ:
    سلام... شما لطف دارید.
    منم تا حدودی با این نظر موافقم. البته کار شیطان همینه که هر کسی که احساس کنه به خدا و اهل بیت داره نزدیکتر میشه رو بیشتر مورد هجمه های خودش قرار میده... انشالله ما هم اینقدر رو خودمون کار کنیم تا بالاخره ما هم به اندازه وسعمون پوزه ی این دشمن قسم خوردمون رو بمالیم به خاک...
    حتماِ حتما...شما برای من دعا بفرمایید بنده حقیر هم برای شما دعا می کنم...یاعلی مدد
  • گرفتِ یار
  • :((((

    أین تذهبون؟! خودم اولیش!

    شنیده ایم تازه وقتی خودمونو کُشتیم و به این فکر رسیدیم که من الان درمقابل خدا به نماز ایستاده ام!! این تازه اول شرکه... من!! من که خود شرکه...

    معرفت حقیقی نصیبمان...

    التماس دعا

     

    پاسخ:
    سلام...
    واقعا فاین تذهبون؟؟؟!!!
    ان شالله که اینطور شود... محتاجیم به دعا
    یاعلی مدد
    سلام 
    ببین یعنی داغونم کردی با این مطلبت 
    واقعا حقش ادا شد

    دمت گرم 
    با این مطلب بروزم
    پاسخ:
    سلام...
    مخلصیم... من خودمم داغون اللهم!!!
    حتما سر میزنم بهتون...
    یا علی مدد
    خدا تنها اسمی است که هرکجا صدایش زدم  گفت: جانم...

    سلام....متن قشنگی بود...
    در جواب آقای سید محمود میگویم:  خانوم ها سد راه نیستند...شهید شدن سد نمی شناسد  فقط لیاقت لازم است...
    پاسخ:
    ما کوچیکه شماییم...:-)
    آ سید محمود شوخی کرد عزیز... دقیقا حرفتو قبول دارم... شهید شدن هیچ سدی نمی شناسد و فقط لیاقت لازم دارد...
    ارادتمندِ واقعیه شما...

    سلام. خوش ذوق باحال.
    ماشاء الله سرت خیلی شلوغه! مبارک باشه. خیلی عالیه.
    فقط من هنوز کشته ی منبع محفوظتم!
    گوله گوله
    پاسخ:
    سلام استادِ گرانقدر...
    مخلصیم ما شاگردی می کنیم در مقابل شما...
    خودم خیلی دوست دارم این عبارته "منبع محفوظ" رو!!!
    ایشالله میگردم دنبال متن هایی که آخرش لازم باشه بنویسم منبع محفوظ!!!  ;-)
    یاعلی مدد
  • سید معین نژادهندی
  • واقعا هممون گرفتاریم  پروردگارا همه ما را از گرفتاری در امان نگه دار  و با سرکار خانم  موافم شهادت لیاقت میخواهد و باز پروردگارا توفیق و لیاقت شهادت را نصیب جمع مان بگردان انشاالله تعالی
    پاسخ:
    نظرِ بنده به نظر شما نزدیک تر است!!!
    منم قبلا عرض کردم که ایشون کاملا درست می فرمایند. اصلا فصل الخطاب یعنی همین... :-)
    ان شاالله...
  • امیرابوالفضل علوی
  • بسیار زیبا بیان فرمودید برادر..
    برای من سر تا پا تقصیر بنظرم همین سعادت ایستادن به نماز کافی است، حضور فلب و ذهن پیش کشم.. یا علی..
    پاسخ:
    شما لطف دارید اخوی...
    این سعادت، سعادت والاییست...
    ولی چه بهتر که انسان هر روز و هر روز به خدا نزدیکتر شود...پله پله تا ملاقاتِ خدا
    یاعلی مدد
  • محمد حسن خلعتبری
  • سلام دوست عزیز

                             دست رو نکته ی خیلی خوبی گذاشتین که خیلی هم این روزا رایجه ببخشید اگه سر زدنم یه کم دیر میشه.

    ممنون از دعوتتون.

    پاسخ:
    سلام عزیز... خواهش میکنم. شما هر وقت بیای پیشه ما عزیزی.
    یا علی

  • تبارک منصوری
  • سلام..
    حضور ذهن یعنی متمرکز کردن حافظه در توجه و یا بازآوری چیزی...حضور قلب اما بعدی عرفانی تر از حضور ذهن هست...اتفاقا حضور قلب، ذهن رو هم تحت الشعاع قرار میده و اون رو هم همراه می کنه...در حقیقت اگر ما بخوایم در نماز تنها حضور ذهن داشته باشیم،فقط توجه به معانی و دقت در تلفظ صحیح و ادای درست نماز رو خواهیم داشت،اما حضور قلب ،همزمان با درک معانی، خود را در محضر و در کانون توجه خدا میبینیم...یعنی به معنای واقعی کلمه از خود رها شدن و در ملکوت حل شدن.../
    ما که در طی بیست و چهار ساعت،وقت و روزمان را به بی حاصلی و بیهودگی تلف می کنیم..اما کافیه که پنج دقیقه به نماز بایستیم...همه کارهای عقب افتاده رو به یاد می آوریم،متفکر می شویم،دانشمند،نویسنده و حتی شاعر..،ابداع می کنیم،خط و ربط می دهیم،غیبت میکنیم،تلافی در می آوریم،فحش می دهیم حتی!،از آخرین اخبار روز ایران و جهان مطلع می شویم، ودر نهایت اگر تتمه ای از نماز مانده باشد تحلیل سیاسی هم میکنیم...تمام این کارهای خارق العاده را در عرض پنج و نهایتا ده دقیقه انجام می دهیم و آنوقت کلی ناله می کنیم که وقت نداریم و نمی رسیم که کارهایمان را انجام دهیم...!!! 
    عجبا...!
    پاسخ:
    سلام و عرض احترام...
    ممنون از توضیحاتتون درباره ی حضور ذهن و حضور قلب...
    دقیقا همینطوره که گفتید...
     و واقعا وا عجباااا....!
    یا علی مدد
    سلام با دل نوشته ی این حقیر به روزم و منتظر حضور سبزتان.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام حتما خدمت می رسم...
  • محمد کیوان
  • من می دانم. . .

    که پس از این همه شکست و تنهایی

    و همراه این همه بن بست و درگیری،

    کسی که راه تو را در پیش گرفت

    و به سوی تو کوچ کرد،

    زود به تو می رسد و راهش نزدیک است؛

    « أن راحل الیک قریب المسافة »

    و فقط این راه برای آنهایی است که کوچ کرده اند

    و مهاجر هستند نه مسافر

    رفته اند که بروند نه این که دوباره بازگردند.

     


    بشنو از نی "علی صفایی حائری"

    سلام بزرگوار 
    تشکر از شما 
    لینک شما در وب ما قرار گرفت 
    التماس دعا
    تلنگر می زند بر شیشه قلبم 
    صدای چک چک باران 
    همان باران که می بارد 
    گهی غم یا گهی هم 
    نغمه شیدای بی یاران 

    صدای چک چک باران
    دلم را سخت می کوبد 
    نمی دانم که برخیزم 
    ویا یک پرده غفلت ،به روی دیده آویزم

    ولی نه ....
    او که مهمان است 
    و مهمان را قدم بر دیده جان است 
    دلم را بر تو بگشایم 
    خبر از یار من گو و قدم بر دیده ام بگذار 
    که من مشتاق دیدارم 

    اگر از آسمان چشمهایش ،تو 
    برای من خبرآری 
    غبار غم فروشویی 
    زرو دیده ام ،آری
  • زائر باران
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    خیلی قشنگ توصیف کردید.دقیق سر نماز این حالات پیش میاد!یه بنده خدایی میگفتند هر وقت چیزی رو گم کردی یا یادت رفت برو نماز بخون!تلخند بود...
    خب اینکه فرمودید حضور قلب و ...و اشاره کردید به ساعات دیگه از روز که باید خود رو در محضر خدا دید درست هست.***** ***** * ***** *** ** **** ** *** ***** **** ***  *****از مشتاق بودن برای خواندن تا لباس و وضو با توجه و مکان و لقمه و ...
    البت یاد صحبت حاج آقابهجت افتادم که ایشون میگفتند شما نمازتون رو *اول وقت* بخونید حتی اگر فکر جای دیگه سیر کنه،همین اول وقت خوندن ها به مرور حضور قلب ایجاد میکنه.(محتواش این بود:به زبان خودم گفتم)
    و یک نکته دیگه:خیلی بهتر هست موضوعی رو مطرح میکنید که مشکل همه ما هست در پست آینده به مواردی اشاره کنید که حضور قلب بیشتری ایجا میکنه.باید در فضای مجازی نتیجه هم مطرح بشه.هم خودتون یاد میگیرید هم باقی...
    یازهرا
    سلام...

    نمک سفره....   http://zareh.blog.ir/post/246

    منظر نقدتان هستیم...

    خیلی جالب نوشته بودید، واقعا که همینجوریه! اصلا نمی فهمیم کی به کجا رسیدیم!! :| خدا کمکمون کنه.

    --------
    سخنرانی نماز حاج آقا پناهیان، فوق العاده است. عالی به موضوع نگاه میکنه.
  • محمد کیوان
  •  

    هــوالحکیـم

    تحلیلی از ضرورت و جهت و نیازهای حرکت

     

       آیا ضرورت حرکت را احساس کرده ایم؟

     

    مسأله این نیست که گفتند و شنیدیم، نوشتند و خواندیم. باید خود به این احساس رسیده باشیم. بنابراین آدم هایی که به ماهی چند هزار تومان حقوق و زن و بچه و برو بیایی و احیاناً یک عنوان روشنفکری و چند جلسه  سخنرانی قانع هستند کتاب «حرکت» را نخوانند! طبیعی است که اگر به این حد قانع باشیم نیازی به حرکت نداشته و راکد بمانیم.
    این کتاب به ما بینشی می دهد تا مایی که وحشت عهده دار شدن یک بچه و یا ترس از ازدواج را داریم، مسئولیت یک خانواده، یک مؤسسه و یک محله و حتی بدون خستگی و ترس از ضربه خوردن، بار یک نسل را به دوش بکشیم.

     

    لینک دانلود کتاب حرکت " استاد علی صفایی حائری" :

    http://bayanbox.ir/id/6691499945874421923

    پاسخ:
    سلام... ممنون از راهنماییتون.انشالله قسمت بشه حتما در اسرع وقت مطالعه می کنم... یاعلی مدد
  • محب اهل بیت النبوه
  • الهم صل علی محمدوآل محمدو عجل فرجهم والعن اعدائهم.

    سلام و التماس دعا...

    پاسخ:
    سلام...محتاجیم به دعا برادر... یا علی مدد
    سلام
    یعنی واقعا خدا خیرتون بده-و واقعا خوب نوشتید و موضوع خوبی انتخاب نموئیدید
    و راهکارتون هم الحق و انصاف تابحال بهش فکر نکرده بودم

    استاد ما ی بار ازم پرسیدند ک موقع خوندن کتاب یا درس هم ذهنم انقد میپره ب اطراف یا خیر
    ایشون گفتن اگر نمیپره-پس حتما توانائی دارید ک نماز بهتری بخوانید
    و گفتن قبل نماز روی سجاده بنشینید-و پیش تر از شروع نماز اندکی تامل و صبرو آرامش
    و

    آیت الله بهجت قبل از شروع نماز 3 بار می گفتند

    صل الله علیک یااباعبدالله

      

     

    ان شاء الله قسمت مون  نماز ولایی و حسینی



    پاسخ:
    سلام و عرض ادب... شما لطف دارید!!!
    کاملا درست فرمودند استاد گرانقدر...خدا خیرشان دهد... این کاری هم که آیت الله بهجت می کردند حتما تاثیر بسزایی داشته در تمرکز در نماز...
    انشالله....
    یا علی مدد
    وای عالی بود پستتون واقعا که من با این نماز خوندنم الان که شما شرح کردید فهمیدم که نماز خوندم هم اینجوریه پناه برخدا کاش راحلاشم ارائه میدادید....خداقوت
    پاسخ:
    سلام...من خیلی داغونتر از شمام!!! انشالله راه حلشم کامل پیدا کنم هم استفاده می کنم و هم در وبلاگ قرار میدهم...یا علی

  • عاشق رهبر
  • سلام علیکم
    وب خوب و پرمحتوا و اثرگذاری دارین خیلی خوشحال شدم
    انشالله که بتونیم با هم تبادل داشته باشیم
    بنده هم با احترام شما رو لینک کردم
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب...
    ممنون از شما نظر لطفتونه...
    و ممنون از تبادل لینک... محتاجیم به دعا. یاعلی مدد
    سلام
    به نظرتون دلتنگی های یه مادر چی میتونه باشه؟
    پاسخ:
    سلام الان میام ببینم چی می تونه  باشه!!!
    فکرم همه‌جا هست، ولی پیش خدا نیست
    سجاده زردوز که محراب دعا نیست

    ... گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
    اندیشه سیال من ـ ای دوست ـ کجا نیست؟!

    از شدت اخلاص من عالم شده حیران
    تعریف نباشد، ابداً قصد ریا نیست!

    از کمیتِ کار که هر روز سه وعده
    از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست
    ...!!!
    پاسخ:
    سلام آبجی کوچیکه!! آووورین!
    خیلی قشنگ بود...
    کمیت و کیفیت رو خوب اومدی! یعنی خوده خودمم‍!!!
    پاسخ:
    اومدم....!
  • محمد کیوان
  • هــو الــقیّوم


     

    آنچه نزد شما است فانی است و آنچه نزد من است باقی (الرحمن/26 و 27)


    و ازین رو مصطفی (ص) فرمود: آنچه باقی میماند بر آنچه فانی می شود برتری دهید و برگُزینید، که دنیا دار غرور است و عقبی دار سُرور !


    دنیا دار فنا و عقبی دار بقاء است،نسیم عقل به مشام آن کس نرسد که فانی را بر باقی برگزیند و دار سُرور را بگذارد و دار غرور آباد کند !


    پیر طریقت گفت: اگر همه ملک جهان  و کشور بنی آدم را زیر نگین تو نهند و کلید خزانه های دنیا را جملگی به تو دهند،چون سرانجام آن فناست،دل بر آن نهادن خطاست !


    *اینک چند حکمت و پند از حکیمان و بزرگان بمناسبت فنا و بقا :

    1 - به گفتار از کردار کفایت کردن،کار مغروران است.

    2 -  بر سرمایه دیگران اعتماد نمودن،حرفه مفلسان است.

    3 -  بر جامه ی عاریت نازیدن،عادت بیکاران است.

    4 - به خلعت دیگران شاد بودن،سیرت بی خردان است.

    5 - جفا کردن و طمع وفا داشتن کار نادرستان و ستم کاران است. 

    پاسخ:
    سلام....
    متنی بود بس زیبا و قابل تامل و همچنین آموزنده...
    ممنون از راهنمایی و روشنگریتون... واقعا دل به این دنیا نهادن خطاست... یاعلی مدد
  • محب اهل بیت النبوه
  • سلام دوست عزیز.متشکر از حضور و نظرتون.
    مظلومیت شیعه واقعا روز به روز بیشتر میشه.
    روز و شب برای فرج آقا امام زمان (عج)دعا کنید...
    پاسخ:
    علیک سلام...اللهم عجل لولیک الفرج
  • فرزند آدم
  • حالا الان من صب پاشم نماز بخونم یاد این نوشته ی وب شما میفتم احتمالا :)
    ولی واقعا گریه داره ...
    نمیدونم چرا ماها اینطوریم البته به قول شما اون 23 ساعته مهمه که چیکار میکنیم ...
    باید تمرین کرد ...نباید از کنارش به سادگی گذشت ...
    ماها فعلا به همون معنی توجه کنیم کلی جلو میفتیم...

  • سید معین نژادهندی
  • رسول اکرم ص فرمودند کسی که به مردم رهنمود می دهد و خود را فراموش کرده همچون فتیله ی فروزانی است که روشنی بخش دیگران و نابود کننده ی خویش است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی