قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

بچه هاے کوچک با دست و پایشان بازی مے کنند
ولے دلشان مرتــّب است
و همراهشان است .

اما بزرگ ها دست و پایشان خیلے منظّــم است
ولے دلشان بازے مے کند
و همراهشان نیست .

حاج محمد اسماعیل دولابی

سیزده میلیارد تومان رو میخوای یا...!؟

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ

دوستی دیروز می گفت، ابن مرجانه لعنت الله علیه به هر یک از مردم کوفه مقداری طلا داد که به جنگ با امام زمانشان (یعنی حسین(ع)) بروند و یا حداقل از امام حسین(ع) حمایت نکنند و از ایشان دست بکشند...!! و یا حداقل در همین یک جنگ امام را یاری نکنند و به زندگیِ خود بپردازند!! که متاسفانه همه مردم کوفه به جز اندکی این پول را پذیرفتند و شد آنچه شد!!!

نکته جالب اینجاست که با محاسبه دوستانِ تاریخ نگار، این مقدار طلا با محاسبه به پول امروزی حدوداً سیزده میلیارد تومان می باشد!!! ناگهان این سوال به ذهنم رسید که اگر هم اکنون طاغوت یه همچین مبلغی رو به ما پیشنهاد بده و بگه که از حمایت از امام زمانتون دست بکشید؛ عملکرد ما چیه؟!!

منکه به شخصه در لحظه اول با قاطعیت تمام گفتم معلومه که این پول رو قبول نمی کنم!!! اما باید دید اگر واقعا این مبلغ پول رو جلوی چشمام بذارن و با علم به اینکه اگر به حمایت از امامم بپردازم حتما کشته خواهم شد و خانواده و همه متعلقات دنیایی هم جلوی چشمام رژه برن باز هم با همین قاطعیت این پول را پس خواهم زد و به یاری امام زمانم می پردازم....؟!؟!؟ تازه به این همه پیش فرض این بهانه را هم اضافه کنید که مثلا در ازای این مقدار پول به ما بگویند که: این مبلغ را بگیر و به انجام امور عقب افتاده ات برس! بعد از اینکه کارهای عقب افتاده ات را در دنیا انجام دادی به سوی امامت برو!!! آنگاه چه می کنیم؟!!؟

                              

کاری به کسانی که معلوم الحال هستند ندارم!!! ولی چند درصد از ماهایی که ادعا می کنیم اگر امام زمان(عج) ظهور کنند جز اولین فدایی های ایشون خواهیم بود این کار را خواهیم کرد؟ چقدر برای این امر و جلوگیری از تاثیر انحرافات موجود در این راه خودسازی کردیم و آماده ایم؟ اگر شما بودید چه می کردید؟ (هدفم این نیست که نظری بگذارید و به منِ نوعی جواب بدید که من پول رو قبول می کردم یا یاری امام زمان (عج) رو؛ هدفم اینه که فقط با خودتون و وجدانتون فکر کنید که چه می کردید و آیا لازمه که بیشتر روی خودمون کار کنیم تا در زمان های حساس، مهدیِ زهرا رو به دلایل و توجیهات مختلف تنها نگذاریم؟!!)

********

اللهم عجل لولیک الفرج

                  باید از خویش بپرسیم که چرا حجتِ حق

                                                                                  خیمه را امن تر از خانه ی ما می داند

  • مهدی دوست محمدیان

نظرات  (۲۱)

  • محب اهل بیت النبوه
  • سلام برادر شیعه.خوبید انشا الله!

    من 1چی شنیدم که خیلی سوزناکه.

    13میلیاردو بیخیال.

    کوفیان در چند هفته ای که به ابن مرجانه لعنت الله علیه اقتدا کردند چنان رنگ عوض کردند که بعد از شهادت مسلم ابن عقیل رحمه الله علیه به ابن مرجانه رجوع و برای کفاره ی گناهشان (که همان دعوت از حسین(ع) و یاری و بیعت با مسلم) نسخه خواستند.

    از این رو ابن مرجانه به آنها دستور حرکت به سمت نینوا رو داد تا به عمر بن سعد بپیوندند و در کشتن فرزند رسول الله اورا یاری کنند.البته بدون هیچ مزدی."""""""""""

    آنانی که اسبو زره داشتند که وضعشان معلوم لیک آنانی که دست خالی بودند برای شرکت در این جنایت بزرگ چاره از عمر بن سعد ملعون خواستند و آن ملعون به آنان دستور داد تا سنگ جمع کرده و به سوی امام حسین پرت کنندو ایشان را زخمی کنند...از جمله سنگی که به پیشانی مبارک امام اصابت کرد.....

    آه کم است برای وصف این مصیبت.

    این زمان هم اینگونه است...

    خیلیها دم از امام زمان میزنند اما کوفی سفتند...

    من میگویم.شما هم بگو.خداوندا تمامی بشریت را به راه راست هدایت کن.آمین.

    پاسخ:
    سلام...
    امان از این جماعتِ کوفی صفتِ لا یوفی...
    الهی آمین... فقط از خدا باید بخواهیم که در زمان ظهور امام درگیر فتنه ها نشیم و به بیراهه بریم...
    آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: نمی دانم دعا کنم بمیرم تا از شر فتنه های آخرالزمان راحت باشم, یا دعا کنم زنده بمانم و ظهور امام زمان را ببینم...!!!
    ممنون از حضورت.یا علی مدد
  • محب اهل بیت النبوه
  • صفت.اشتباه تایپی بود نوشتم سفت.
    پاسخ:
    اشکال نداره، پیش میاد ;-)
    خیلی سخت
    هر کی بگه آسون هست حرف گزافی زده
    آدم باید خیلی سبک بال باشه تا رد کنه همچین پولی رو

    پاسخ:
    سلام... ان شاالله شما که جز سبک بالانید عزیز... این یک فقط یک فتنه برای اون زمان بود، خدا به ما رحم کنه و باید پناه برد به خوده خدا از شر فتنه های بی شماره آخرالزمان.... من که سپردم خودمو به خدا و حجتش...یا علی.
    ممنون از لطفتون اخوی.

    سلام

    ممنون که اومدین

    با چه اسمی لینکتون کنم؟

    پاسخ:
    سلام خواهش می کنم. منم ممنونم... با "قنبر مولا" لطفا.متشکر
    سلام همسنگر
    سپاس از حضورتون
    با افتخار در سنگرمون جا گرفته اید.
    یازهرا
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب...ممنون که بنده رو لایق هم سنگریِ خودتون دونستید آ سید... یا علی مدد
    سلام...متن زیبایی بود...
    سوال تامل برانگیزی است...خیلی از مردم مسلما میگن ما با حضرت ولیعصر(عج) همراه میشیم.انشالله فقط زبانی اینطور نباشه و همه ما لیاقت یاری کردن امام زمان(عج) را داشته باشیم و در رکابشان جانثاری کنیم...انشالله....یا حسین
    آقا دلمون تنگه.....نگو نمی شه....بیا

    پاسخ:
    سلام عزیز... واقعا ان شاالله که به جایی برسیم که یاری کردن امام زمان فقط به حرف نباشه و عملا چه در زمان غیبت و چه در زمان ظهورشون یار و یاور ایشان باشیم...ارادتمند
    سلام عزیز
    اگر دیر آمدم مجروح بودم    اسیر قبض و بسط روح بودم!
    اکثر مطالب شما رو از طریق تلفن همراه مطالعه می کنم ولی امکان نظر دادن نیست.
    سرمون که داره کچل میشه! انشاء الله که عاقبت هممون به خیر باشد.
    الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم .....
    خدا کند که از مصادیق این روایت از امام حسین نباشیم.
    پیروز و پایدار باشید و التماس دعا
    پاسخ:
    سلاااام استاد گرانقدر...
    شما لطف دارید برادر که ما رو مورد مرحمت قرار می دید. باعث بسی خوشحالیست که به بنده حقیر سر میزید...
    واقعا که انشالله از مصادیق این روایت نباشیم...
    از راهنمایی ها و نظراتتون استفاده می کنیم. یا علی مدد
  • طلبه امروزی
  • سلام
    به نظرتان رابطه اجتماعی یک "طلبه با نامحرم" باید چگونه باشد؟
    با مطلب "نگاه طلبه به نامحرم(2)" بروز هستم . در این مطلب مفصل به این سوال جواب دادیم . منتظر نظرتون هستیم

    + مطلبی درباره مقاله استاد سید علی اصغر غروی در روزنامه بهار
    سلام
    متن قابل تاملی بود
    و واقعا نمیدونستم مبلغ انقد بوده !!
    و
    همه متن یک طرف و
    بیت آخر یک طرف ..

    اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیه
    پاسخ:
    سلام...ممنون که سر زدید...الهی آمین
  • مجتبی نیا
  • تلنگر خوبی بود.


    کاش روزی فرا رسد که به جرم جنون عشق
    ما را به کربلای تو تبعید کنند.
  • علیرضا مقدسی
  • سلام ممنون که به وب من اومدی و نظر گذاشتی 
    ما هم شما رو با افتخار در ردیف 100 لینک کردیم 
    هنوز به ما سر بزنید منتظر حضور گرمتون هستم 
    اللهم عجل لولیک الفرج 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و عرض احترام... خواهش می کنم منم ممنونم... و این عدد 100 رو به فال نیک میگیرم!! :)
    یا علی مدد
  • زائر باران
  • سلام
    بزرگوارید.
    ممنون بابت حضورتون.بسیار عالی که کتاب رو دانلود کردید و بسیار عالی تر که شروع به مطالعه آن...
    حقیقتا مطالعه "انسان 250 ساله"سودمند و ارزشمند است و شاید پاسخی به این پست شما...
    جوابی نداریم جز تفکر:همه مورد ازمایش قرار خواهند گرفت با توجه به ظرفیتشان...
    یازهرا
    ممنون از حضورتون
    واقعا پیشنهاد در خور تاملی هست 
    باید خیلی امام شناس خوبی باشی که بتونی درست تصمیم گیری کنی ، ریشه امام شناسی هم چیزی به معرفت به نفس نیست
    پاسخ:
    سلام به مرد شاداب... ! بله کاملا درسته...
    اللهم عرفنی حجتک، فان لم تعرفنی حجتک، ضللت عن دینی...
    یا علی مدد
  • معین (پسر مجرد)
  • سلام

    نیاز به همفکری شما دارم.

    من باید تا 6-5 سال دیگه (حداقلش) مجرد بمونم و ... یا نه، باید زودتر آستین بالا بزنن برام؟

    والسلام ...

    پاسخ:
    نه بابا! برو همین الان زن بگیر پسر جان!!! بعدشم اسم وبلاگتو بکن یه پسر متاهل!! :-)
    حتما میام پیشت! یا علی
    سلام ممنون ازحضورپرازمهرتون
    بله حتما
    باکمال میل لینک شدید
    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم بنده هم ممنونم از حضورتون..
    لطف کردین.یا علی مدد
  • سید معین نژادهندی
  • یا رب زینب بحق زینب اشفع صدر زینب به ظهور الحجه امین یا رب العالمین
    به طور اتفاقی با وبتون آشنا شدم مطالبتوم خیلی تامل برانگیز است. استش من همیشه این سوال را دارم که خدای نکرده شاید من هم در آن دوران گول......
    و این به خاطر ماجراهای سال 88 است که به فکرم انداخت چون هنوز هستند افرادی که با حرف های منطقی بعضی اتفاقات پیش امده را توجیه می کنند منظورم عاشورای 88 نیست. با خودم میگم اون زمان که کوفیان فقط ابن مرجانه را داشتند اما این زمان همه سایت ها روزنامه ها و ... به تنهایی ابن مرجانه هستند که واقعا ادم نمی تونه تو بعضی ماجراهاها بگه کدوم راست یا دروغ می گن مثلا همیم ماجرای مجری تلوزیون و غیره. بگذریم ببخشید طولانی شد
    برامون خیلی دعا مکنید
    راستی خوشحال شدم وقتی دیدم یه نفر آماری این وب جالب و تامل برانگیز را داره چون همیشه فکر می کردم آماری ها باید ادم های خشکی باشند البته با عذر خواهی از همه اماردانان
    من هم هم رشته شما هستم منتها سال پیش فارغ التحصیل شدم الان هم برای دکتری دارم تلاش می کنم امیدوارم که خدا لطفش را شامل حال من بکنه و بتونم موفق بشوم
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب...
     ممنون از حضورتون...راستش من هم درباره این موضوع و فتنه های گوناگون آخرالزمان خیلی فکر کردم...همونطور که گفتید اون زمان فقط فتنه هایی مثله ابن مرجانه وجود داشت ولی در حال حاضر فتنه ها چندین برابر شده البته سطح دانش و سطح بینش مردم این زمان با مردم آن موقع به همان نسبت تغییر کرده. نکته مهم در اینجاست که چه عواملی باعث شد تا کوفیان وفای به عهد نکنند!؟ یکی از آنها عدم شناخت مناسب از امام زمانشان بود و عدم شناخت از احادیث، روایات و صحبت هایی که امامان پیشین گفته بودند. دلیل بعدی عدم خود شناسی و معرفت بود، یعنی انسان هایی که جلوی امام را گرفتند اشخاصی بودند که بر روی خود کار نکرده بودند، تذهیب نفس نکرده بودند و خودشناسی نداشتند. و دلیل بعدی که فکر میکنم مهترین دلیل باشد مال حرام است!!! بزرگی میگفت: کسانی که در مقابل امام ایستادند و جلوی امام را گرفتند شکمهایشان مملو از مال حرام بود و کسانی که امام را شهید کردند و جرات به کشتند امام کردند افرادی بودند حرام زاده!!!
    حال مساله اصلی در اینجاست. منکه به شخصه دعا میکنم جز دو عده بالا نباشم(انشالله) ولی گروه دیگری هم در رخداد عاشورا نقش به سزایی داشتند که همه فکر می کردند این انسانها، انسانهای بزرگ، مومن و خالصی هستند... این عده کسانی بودند که نه در مقابل امام ایستادند و نه امام را شهید کردند! اینها کسانی هستند که صرفا امام را یاری نکردند!! مانند گروهی از توابین! (برای این می گم گروهی از توابین، چون که برخی از توابین تلاش هم کردند که به امام برسند ولی به خاطر تدابیر شدید امنیتی که ابن مرجانه انجام داده بود نتوانستند به امام برسند و گروهی از آنها هم که در کنج خانه های خود پنهان شده بودند از ترسِ مرگ!!). من به شخصه با همه ادعایی که دارم میترسم جز این گروه باشم و خدا نکند که جز این گروه باشم...!!!
    بزرگی می فرمودند که: اگر کاری در زمان خودش انجام شود مثمر ثمر خواهد بود و اگر از آن زمان بگذرد دیگر فایده ای ندارد. دقیقا مانند شهدای کربلا و توابین. بعد از 1400 سال همچنان شیعیان برای روز عاشورا سوگواری می کنند ولی 95 درصد مردم حتی نمی دانند توابین در چه تاریخی و چگونه و در کجا شهید شدند... درصورتی که آنها هم چند سال بعد از واقعه عاشورا و همگی یک جا شهید شدند...!
    ببخشید طولانی شد! سخن کوتاه کنم...
    عرض اینه که وظیفه ما در مرحله اول خودشناسی و در مرحله بعدی امام شناسی است که ان شالله در فتنه های آخر الزمان دچار مشکل و تردید نشویم و به کمک امام زمانمون برویم...
    آیت الله بهجت (ره): نمی دانم دعا کنم که بمیرم و از شر فتنه های آخرالزمان در امان باشم، یا دعا کنم زنده بمانم و ظهور امام زمان را درک کنم!!! او که بهجت بود، وای به روزِ من!!
    درباره انتهای نظرتون هم باید بگم که لطف دارید! البته آماردان ها همگی انسان های خوش ذوق و کلا باحالی هستند!! :-)
    امیدوارم که در دوره دکتری هم پذیرفته بشید و موفق و موید باشید. التماس دعا . یا علی مدد
  • سید معین نژادهندی
  • با نظر جناب نورا و حضرتعالی موافقم اما عده ای هم در لشگر عمر سعد ملعون سیاهی لشگر بودند میدانستند حسین ع حق است اهل بیت پیغمبر حقند اما نمیتوانستند ببینند ابا عبدالله با ظلم نیست لذا کیسه های زر باعث شد سر ناطق قران به بالای نی برود سلام بر ان بدنهای پاره پاره تا من و شما بچه شیعه بعد از 1400 سال به دنیا ثابت کنیم ما پیرو منطق و مکتب حسینیم خدایا چنان کن تا اخر عمر حسینی بمانم حسینی بمیرم
  • پسری به نام علامت سوال

  •  سلام

    همین الانش ارزان فروشی می کنیم چه برسد به آن زمان

    بعضی موقع ها شکر می کنم کربلا نبودم

    خدا رو چه دیدی ؟ شاید زبونم لال تو لشکر یزید بودیم و مردم تا قیامت لعنون می کردن

    خدا را شکر شیعه ایم و حسینی ...
    پاسخ:
    سلام...
    راست میگیناااا!!! اگه ما کربلا بودیم واقعا چه میکردیم!!؟ این سوالیه که همیشه مغز منو درگیر میکنه مخصوصا تو زمان محرم و صفر این فکر شدید تو مخمه!!!
    ممنون که اومدید. یا علی مدد
    Não vi o jogo, mas acho uma delicia o título online de aBola "Charlton afunda Spnr.iog"tDepois digam que somos paranoicosporque achamos que somos perseguidos.SL

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی