قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

به خدا قسم تو می آمدی اگر اعمالمان همچون حرف هایمان اینقدر زیبا بود...

قنبرِ مولا...

بچه هاے کوچک با دست و پایشان بازی مے کنند
ولے دلشان مرتــّب است
و همراهشان است .

اما بزرگ ها دست و پایشان خیلے منظّــم است
ولے دلشان بازے مے کند
و همراهشان نیست .

حاج محمد اسماعیل دولابی

یغضُضنَ مـِن أبصارهنّ...

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۱ ق.ظ

و قـُـل لـِلمؤمـنـات ِ یغضُضنَ مـِن أبصارهنّ

نـمـی فـرمـایـد نـگـاه نـکـن!!
کـافیــست نگاهــَت را جمـع و جـور کنـی! با نگـاهـت دلـبـری نکـنی...
مــبادا دلـی بــا نگـاه ِ تو بلـرزد، کـه تمام ِ دار ُ و نــَدار ِ بانوی ِ دیگریــســت !

(می دانم که مردها هم باید بر روی خود کار کنند که با هر نگاهی دلشان نلرزد!!! باید دلشان، دل باشد نه ژله! اما حداقل تو علت لرزیدن دل های ژله ای برخی از مردانِ به ظاهر مرد نباش!!)

خواهر من! به شما می گویم، چرا که نگاهت ده ها برابر فتنه انگیزتر از نگاه یک مرد است...

 پس خواهشا مـُـراقـب ِ نگـاهت باش
امـام عـلی (ع) می فـرمـایـند :
 *اَلعَین بَریدُ القَلب*   چـشم پـیـغـام رسـان دل اسـت

 

استادی می فرمود, آهاااااای دختر و خانومی که مراقب ظاهر و نگاه و صدایت نیستی، تو هم دزدی!!!

چه فرقی می کند، مال و اموال را بدزدی یا دل و احساس مردی را که تمام ِ دار ُ و نــَدار ِ زن دیگریست !؟!

***

**

*

 من که با خودم فکر کردم دیدم استاد درست می گه... حال شما نیز با خود بیاندیش!!!

در ادامه ان شاالله حتما مطلبی درباره ظاهر و حجاب نیز خواهم گذاشت!! دلیلش هم چیزهایی است که متاسفانه در ایام محرم و عزاداری اباعبدالله مشاهده کردم... واقعا اذیت کننده بود و هست.

نظرات  (۹)

سلام...حرفاتو قبول دارم اما همیشه خانم ها مقصر نیستند.... بد نیست کمی مخاطبانتان آقایان باشند....
پاسخ:
عرض سلام و ادب...
بنده هم قبول دارم که دو طرف باید رعایت بفرمایند و در گوشه ای از همین مطلب هم متذکر به عملکرد آقایون شدم! چشم حتما مطلبی هم در مورد آقایون خواهم گذاشت... دقیقا می توان گفت که بین بی حجابی خانوم ها و بی غیرتی آقایون رابطه مستقیم وجود داره... اگر بخوام برای شما کمی تخصصی تر بگم! بحث، بحث Correlate و Bivariate و وابستگیِ این دو مقوله با هم هست... اونم با خطای کمتر از یک هزارم (0.001)!!! :-)
ممنون....بابا آمارگر....خیلی مهارت دارید که لغات آماری را با حجاب تلفیق میکنید...آفرین
پاسخ:
خواهش میکنم... ما شاگردی می کنیم در مقابل شما، درس پس می دیم خدمتتون...
اصلا ما نوچه ایم و تو گنده لاتی... :D
یاعلی
خوشبختی درست همون لحظه ایه که احساس می کنی خدا کنارت وایساده


و تو به احترامش از گناه فاصله می گیری  . . .

ممنونم از شما و خوش حالم که مطلبم رو دوست داشتید.
درسته واقعا الهی آمین .  .  .
سلام نکته بین! دوست داشتنی
مطلب جالبی بود. حرف بعضی ها! رو خوب گوش کن. وگرنه...!!!!
آقا راستی ما دستامون که بالاست هیچی. پاهامونم می گیریم بالا. راضی می شی؟
پاسخ:
سلام عزیز... آقا خبری ازتون نیستااا!؟
ممنون. حتما اینو که مطمئن باشین حرف بعضی ها رو گوش میکنم...اصلا این وبلاگ بدون تایید نظر ایشون به روز نخواهد شد...!!حتی می تونه با دستور ایشون این وبلاگ "کن ف یکون" شود!!! تا این حد من مرد سالارم.هه... ;-)
نفرمایید این ماییم که دست و پامون در مقابل شما و نظراتتون بالاست! ولی خداییش اینجوری تهه دلم راضی شد...
  • یک پسر مجرد
  • سلام
    زنان چه بپذیرند و چه نپذیرن، حیله و مکر و فتنه ی زنان بیش از مردان هست.
    پاسخ:
    سلام دوستِ دوست داشتنی!
    حالا شما قضیه رو شورش نکن داداش... آخه خانومم میاد این وبلاگو میخونه اونوقت منم که باید پاسخگو باشماااا! ;-)
    ممنون که بهم سر زدی...یا علی مدد

  • زائر باران
  • هرکس میخواهد به چشم امام زمانش بیاید چشمش را حفظ کند...دینداری هزینه دارد...
    پاسخ:
    سلام.
    دقیقا همین طوره. ممنون...
    گفتم شبی به مهدی اذن نگاه خواهم     گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم!!
     حال اگر مرد این بازی هستیم؛ بسم الله...
  • پسری به نام علامت سوال
  • سلام


     دزد و دزدی هم لقبٍ در شأنشون نیست!

    گفتی تو عاشورا و محرم یه چیزایی دیدی ...

    همه میبینن... اصن بعضی به نیت رابطه با جنس مخالف میان بیرون اما با توجیه عزاداری !

    نمی خوام قضیه رو عاطفیش کنم ولی امام زمان که داره برای مصیبت پدرش خون گریه میکنه دیگه ما این محرم رو دست از خون دل کردن آقامون برداریم ...

    اللهم عجل لولیک الفرج
  • زائر باران
  • سلام
    بی نظم نوشته ای برامده از دل...رنگ به رنگ...به روزم.
  • سید معین نژادهندی
  • بله دقیقا رابطه ای بین بی حجابی بانوان و بی غیرتی اقایان هست و عمده مطلب به تربیت نا صحیح پدر و مادر بر میگردد و امان از بی غیرتی خانواده ها البته محیط و جامعه هم تاثیر گذار است و از همه مهمتر سازنده محیط و جامعه ما هستیم  این ماییم که جامعه و فراهم کردن بستر امن برای جامعه منتظر امام زمان عج را میسازیم ز دیده و دل هر دو فریاد ..................  پس نتیجه نگاهمان را پاک کنیم دلمان را صاف کنیم  شاید پرده نشین بیاید اما تازمانی که من پر مدعا نمازم اشکال دارد مالم اشکال دارد سر تا پا تقصیرم نه داداش خون هم گریه کنیم نمیاید باز تکرار میکنم منتظر مصلح خود باید صالح باشد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی